درد و دل های من

درد و دل های من

درد و دل های من

درد و دل های من

نحوه شستشوی کارگاه قالیشویی در تجریش

به گفته خبرگذاری فردا نیوز، قالیشویی در تجریش به شرح زیر است

قالیشویی در تجریش

قالیشویی در تجریش که یکی از مناطق شمالی تهران محسوب می شود و اکثر کاخ موزه ها و بازارهای قدیمی تهران در این شهر وجود دارد، مسلماً از قدیمی ترین و با اصل ترین محله های تهران محسوب می شود. تجریش که دارای جمعیت نسبتاً بالایی می باشد و در این شهر آپارتمان ها و شهرک های بسیار زیادی وجود دارد، مسلماً تعداد کارگاه های قالیشویی این شهر نیز زیاد می باشند. قالیشویی در تجریش که یک شهر چسبیده به تهران می باشد، برای انواع قالی های گرانبهای قدیمی و ابریشمی و قالی های کارخانه ای و مدرن انجام می شود. پس در اکثر کارگاه های قالیشویی در تجریش، دستگاه های تمام اتوماتیک برای شستشوی بهداشتی و اسلامی قالی ها و همچنین فرآیند شستشوی قالی توسط دست انجام می شود. فرآیند خشک کردن قالی به دلیل اینکه در منطقه کوهستانی تجریش آفتاب کمی می تابد، توسط دستگاه های بخارکش مخصوصی انجام می شود که بدون بروز کوچکترین آسیبی به قالی ها، انجام می شود.



پیشینه قالیشویی در تجریش

تجریش که یکی از شهرهای قدیمی مجاور تهران می باشد و در گذشته به دلیل آب و هوای بسیار خوب آن، جمعیت زیادی از مردم شهر تهران در آنجا ساکن می شدند، دارای جمعیت نسبتاً بالایی بوده است. به نحوی که در دهه 40 شمسی حدود 30 هزار نفر جمعیت داشته است و مسلماً از شهرهای پرجمعیت به حساب می آمده است. پس کارگاه های قالیشویی در تجریش نیز از همان زمان رونق داشته اند و از تجریش به عنوان اولین کارگاه های قالیشویی یاد شده است. قالیشویی در تجریش به روش های دستی و سنتی انجام می پذیرفته است که در آینده و با پیشرفت تکنولوژی این روش های سنتی جای خود را به روش های صنعتی و دستگاه های پیشرفته داده اند.



روند مراحل قالیشویی در تجریش

مراحلقالیشویی در زعفرانیه و تجریش بدین ترتیب است که اکثر مردم و ساکنین این شهر، از مشتریان یک کارگاه می باشند و فقط با برقراری یک تماس تلفنی با متصدیان آن کارگاه، می توانند به مسئولان قالیشویی اعلام کمک نمایند. مسئولان حمل و نقل قالی به منزل شما آمده و پس از جمع آوری قالی، آن را به کارگاه برده و در خصوص زدودن گرد و غبار درون قالی فعال می شوند. سپس با استفاده از آب و دستگاه های مخصوص، قالی را شسته و سپس خشک می نمایند. در سرآیند خشک کردن قالی نهایت دقت صرف می شود تا کمترین آسیب به قالی های شما وارد شود. سپس قالی ها لوله شده و در کاورهای مخصوصی قرار می گیرند تا در فرآیند حمل قالی تمیز به منزل شما، دوباره کثیف نشود. سپس قالی در منزل شما پهن شده و در صورت رضایت کامل شما از فرآیند شستشو، هزینه و حق الزحمه کارگران دریافت خواهد شد. شما مطمئن خواهید بود که بر اساس نظرات کارشناسان و افراد با تجربه قالیشویی در تجریش، قالی های آسیب پذیر را با استفاده از دستگاه شستشو نمی دهند و با نهایت دقت و حوصله توسط دست شستشو می دهند تا بر اثر شستشو تراکم قالی از بین نرود.

شماره تماس : 22056784 آدرس سایت : www.carpetkardan.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.